27. května 2021 redakce iDnes.cz
Pandemie, lockdown a distanční výuka se staly spouštěčem celé řady psychických obtíží žáků a studentů. Ve školách se množí případy sebepoškozování a sebevražedné pokusy. A nemusí jít nutně jen o takto vyhrocené případy, stále běžnější jsou mezi dětmi stavy úzkosti a psychické nepohody. Čekací doba na odbornou pomoc se táhne týdny i měsíce. Sledovali jste online debatu odborníků.
ilustrační snímek | foto: Depositphotos
Národní pedagogický institut České republiky spolu s Národním ústavem pro duševní zdraví pořádají veřejnou debatu o psychické nepohodě ve školách.
Diskutovalo se především o duševním zdraví dětí po návratu do škol, o systému péče o duševní zdraví dětí, o jeho možnostech a limitech, o tom, jak mohou pomoct rodiče. O zkušenostech hovořili pedagogové a psychologové. A zapojila se také veřejnost.
Debaty se pod vedením terapeutky, vedoucí psychologické a adiktologické ambulance pro děti Michaely Štáfkové, zúčastnili:
- PhDr. Petr Winkler, PhD., vedoucí oddělení sociální psychiatrie Národního ústavu duševního zdraví
- MUDr. Michal Goetz, Ph.D., přední dětský psychiatr, odborný asistent psychiatrie na 2. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze,
- Mgr. et Mgr. Zdeňka Vašíčková, ředitelka Základní školy J. A. Komenského v Karlových Varech, učitelka, psychoterapeutka a koučka.
Zdroj: https://www.idnes.cz/onadnes/vztahy/deti-distancni-vyuka-skola.A210527_110118_ona-vztahy_jup
Leave Your Comment
You must be logged in to post a comment